A little bit of insanity

Uutena vuotena tekemässäni aarrekartassa lukee näin: 


"You need a little bit of 
insanity to do great things."


Se on A4-kokoinen lehdestä repäisty sivu, joka silloin hetken veti minua puoleensa.
Aarrekartta roikkuu seinälläni muistitaulussa, kaikkien muistilappujen, muistamatta jääneiden lippusten ja lappusten sekä muistojen sopusointuisessa kaaoksessa. 
    
Kartta on jäänyt kesän aikana unohduksiin, vaikka tuijottaakin minua joka ilta kuningaspaikalta. Viime aikoina olen alkanut tuijottaa sitä takaisin. Mielenvikaisuuteen, hulluuteen yllyttävä viisaus puskee sieltä eniten esille. 


En ole oikein koskaan määritellyt itseäni täysjärkiseksi. Se kuulostaa tylsältä, persoonattomalta, hieman kylmältä. Kuin yrittäisin olla jotakin muuta kuin mitä olen. Ehkä juuri sen vuoksi elämäni ei koskaan kulkenut sitä "järkevintä" reittiä. 
   
Kerran eräs "profiili" netin treffipalstalla laittoi mulle viestiä kertoen kiinnostuneensa minusta koska vaikutan niin täysjärkiseltä. Kaikista vastaantulleista profiileista ehkä mahdollisesti jopa täysjärkisimmältä.

O-ou! 

Tämän johtopäätöksen hän oli tehnyt muutaman viestin perusteella. 


Se oli siinä.

Emme koskaan päässeet treffeille asti, koska moinen täysjärkisyyden leima asetti minulle hirveät paineet. Tuskin olisin osannut olla oma itseni ollenkaan. Tunsin pettäneeni hänet jo ensimmäisten viestien aikana, vaikka tiedän, että niiden varaan ei tulisi laskea yhtään mitään.


Nyt yritän saada tuosta viestistä kiinni. Mitä se yrittää sanoa? Minne se yrittää työntää minua? Vai käskeekö se skarpata? Vuosihan lähestyy loppuaan, kartassa ihan kaikki ei ole vielä toteutunut.

Voisikohan kartan viesti olla, että olet jo tarpeeksi sekopää, sen kun annat mennä?

  

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Linssi-punajuurilaatikko (vegaaninen)

Muistoja Mansen blogikirppikseltä

Kaikki häipyy, on vain nyt - Summa summarum 2016