Luokkakokous


Joku tässä nyt jännittää!

Viikonloppuna on tiedossa virallinen 40-vuotis tapaaminen. Kutsuttuna ovat kaikki kotikyläni vuonna  1975 syntyneet, jotka kävimme samaa yläastetta 80-luvun loppupuolella.
Olen menossa, vaikka umpikujassani synkimmällä hetkellä olin hetken toista mieltä. 

*****

Teiniajan paras ystäväni ei tule. 

- Viime aikoina ei ole juuri ollut aikaa edes omille, läheisille ystäville. En oikein tykkää jakaa elämääni muille. Ja oikeastaan minua ei edes kiinnosta.  
- Ymmärrän, vastasin ja harkitsin vastalausetta. Jätin sen kuitenkin sanomatta, koska on asioita, jotka eivät muutu. 

*****

Meistä on kerätty ryhmä facebookiin. Suurin osa näyttää tutulta, mutta yllättävän monen kohdalla mietin, kuka hitto tuo on? Ikinä nähnytkään, saati kuullut nimeä.

*****

Ainakin neljä meistä on siirtynyt ajasta ikuisuuteen. Kaksi omalta luokaltani. Yksi on edelleen punkkari. Tiedän ainakin kolme toimitusjohtajaa, joiden firmojen liikevaihtojen luvut ovat tosi pitkiä. Tiedän yhden erityisopettajan ja yhden toimittajan, joka vilahtaa välillä telkkarissa. Tiedän kolme naista, jotka löysivät elämänkumppanikseen naisen. Olen kuullut monia juttuja, mutta kylässäni nyt kiertää jos jonkinmoista tarinaa, joten pääasiassa suurimman osan olen antanut mennä toisesta korvasta sisään, toisesta ulos.

Jos ihan tarkasti mietin, en tiedä kenestäkään oikeasti juuri mitään. Paitsi teiniajan parhaasta ystävästä. Ja sitten eräästä toisesta, josta vuosien saatossa tuli ystäväni. 

*****

Fb:n profiilikuvien perusteella näyttää, että jotkut eivät olisi vanhentuneet ollenkaan. Ovat kuitenkin, vaikka kukaan ei tunnusta!

*****

Tulevatko koulukiusatut? Kiusaajat itse? Pyytävätkö he anteeksi? Pyydänkö itse anteeksi 25 vuoden takaisen hiljaisen hyväksyntäni?

*****

Ja mitä laitan päälleni? Tähän en jaksa uhrata aikaa... Pelastusmekon! Ainakin näytän itseltäni. Laitan myös saman vanhan rotsin, joka minulla oli jo ysillä.   

*****

Huomasin vasta nyt, että olen ollut yläasteella meidän ikäryhmän ainoa Jenni. Tai ainakin melkein. On toinenkin, mutta hän on Jenni-Maria. 

Viivalla.

Se on eri juttu. 






Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Muistoja Mansen blogikirppikseltä

Linssi-punajuurilaatikko (vegaaninen)

Kaikki häipyy, on vain nyt - Summa summarum 2016